Občina Gorenja vas - Poljane
Poslovni čas sprejemne pisarne: | |
ponedeljek, torek in četrtek | od 8. do 15. ure |
sreda | od 8. do 17. ure |
petek | od 8. do 13. ure |
Uradne ure občinske uprave: | |
ponedeljek | od 8. do 10. ure in od 11.30 do 15. ure |
sreda | od 8. do 10. ure in od 11.30 do 17. ure |
petek | od 8. do 10. ure in od 11. do 13. ure |
Na delovna dneva 24. in 31. decembra se poslovni čas in uradne ure začnejo ob 8. uri in končajo ob 13. uri.
V letu 2024 intenzivno poteka sanacija po katastrofalnih poplavah v letu 2023, ko je občina utrpela preko 30 milijonov škode. Sanacija na več kot 50 različnih lokacijah obsega sanacijo plazov na infrastrukturi ter na hudourniških vodotokih, ki so povzročili poškodbe cestne infrastrukture.
Dela na 1,2 kilometra dolgem odseku so obsegala sanacijo ceste deloma v makadamu, deloma pa je tudi asfaltirana, obenem pa je poskrljeno za stabilizacijo cestnega ustroja in vzpostavitev ponovne poplavno varnejše prevoznosti cestišča. Sanirane so tudi vse brežine in vgrajeni poplavno odpornejši prepusti zalednih voda. Sanacija lokalne ceste Sovodenj–Nova Oselica–Cerkljanski Vrh pomembno prispeva k ponovni ureditvi pomembne in najkrajše cestne povezave s sosednjo občino Cerkno na tem območju.
Občina je k sanaciji pristopila že v letošnjih pomladnih mesecih, dela pa so bila v celoti zaključena v preteklem mesecu z asfaltiranjem celotnega odseka. Izvedenih je bilo večje število levo in desnobrežnih ureditev hudournika v izredno ozkem poteku skozi ta del naselja Trata, od hišne številke 86 do 95, v dolžini približno 200 m. Sočasno je bila izvedena tudi zaplavna pregrada pri objektu Trata 38, ki bo izboljšala poplavno varnost na območju šolskega kompleksa Gorenja vas. Vrednost izvedenih del je bila 370 tisoč evrov.
Sredi oktobra je bila z asfaltiranjem zaključena večmesečna sanacija zgornjega odseka prve etape sanacije ceste od naselja Trebija proti Stari Oselici. Cesta ob hudourniku Trebišnik je bila v lanskih avgustovskih poplavah popolnoma uničena, zato je bilo treba na novo urediti ves cestni ustroj in utrditi brežine. Na novo so vgrajeni škatlasti hudourniški prepusti večjih dimenzij za pričakovane povečane pretoke vodotoka. Trenutno intenzivno poteka gradnja nadomestnega mostu na cesti nad naseljem Trebija proti Stari Oselici, ki bo izveden v obliki škatlastih propustov večjih dimenzij v smeri poteka vodotoka. Cesto bo novi most prečil v diagonalni liniji. Zaradi poddimenzioniranosti obstoječega mostu se je prav na tej točki ob poplavah avgusta 2024 zgodil najhujši izliv poplavne vode v naselju Trebija. Dela potekajo tudi na območju samega naselja Trebija, kjer bo na delu, kjer je poplavna voda zalila cesto ob hišah, razširjena in poglobljena struga Trebišnika, sledila bo gradnja petih poplavno varnejših mostov z večjim pretočnim profilom: treh na odcepih stranskih cest in dveh na glavni cesti pri odcepu Budgej nad vasjo Trebija. Sočasno se ureja še vodotok pod domačijo Budgej, kjer je ob lanskih poplavah spodjedanje struge sprožilo plaz v strmini pod stanovanjsko hišo. Zgrajen je večji oporni zid, v gradnji so pregrade na vodotoku za preprečevanje poglabljanja struge. Vrednost vseh navedenih del presega 1,6 milijona evrov.
V juliju smo pristopili k sanaciji z izgradnjo masivne kamnito betonske konstrukcije. Ker je naklon brežine v zgornjem delu več kot 75 stopinj, sta zaradi izjemne višine med spodnjim delom plazu in cesto zgrajeni dve oporni konstrukciji – kamnito-betonski zložbi v dveh etažah, ter betonska zložba v eni etaži. Višina spodnje zložbe je med pet in šest metrov, zgornje pa od tri do štiri metre. Na temeljih kamnite-betonske zložbe je predhodno položena tudi drenažna cev premera 200 milimetrov. V oba temelja so vgrajeni jekleni profili v dolžini okrog pet metrov v dveh vrstah. Po končani gradnji se je uredila brežina s plazino in zatravitev s travno mešanico. Vrednost del je znašala 120 tisoč evrov, sanacija pa pomembno prispeva k ponovni ureditvi cestne povezave z gozdno cesto Jelovica–Črni Kal in sosednjo občino Železniki.
Stabiliziran je cestni ustroj in vzpostavljena ponovna, poplavno varnejša prevoznost cestišča. Obnovljene so meteorne cevi v dolžini okrog 70 metrov, ki imajo po novem večji presek, in urejena fekalna kanalizacija, ki je bila ob poplavah premaknjena. Na delu javne poti so obenem obnovljene tudi vodovodne cevi za pitno vodo. Odsek ceste v skupni dolžini okrog 330 metrov je bil tudi asfaltiran. Sanacija je bila vredna 82 tisoč evrov.
Na dobrih 550 metrov dolgem odseku je že saniranih pet manjših plazov, končujejo se dela na osrednjem plazu na območju hudourniškega zaledja pod Koritarjem, kjer je plaz odnesel celotno cesto. Globino menjave materiala je bilo potrebno povečati s prvotno predvidenih štirih metrov za dobro tretjino, saj geološka podlaga ni bila ustrezna za temeljenje opornega zidu pod cesto. Oporni zid bo zgrajen v dolžini 70 metrov. Vgrajena je tudi obsežna meteorna kanalizacija za dreniranje zalednih voda in novi prepusti meteorne vode. Cesta je, razen na območju osrednjega plazu, že asfaltirana. Vrednost izvedenih del bo skoraj 600 tisoč evrov.
Na celotni dolžini trase ceste so zamenjani prepusti in urejeno celostno odvodnjavanje s podaljšanimi prepusti do primernih lokacij razlivanja vode. Zamenjan je celotni spodnji temeljni ustroj ceste, nov je nosilni ustroj ceste in položen nov dvoslojni asfalt. Obenem so urejene bankine in brežine ter na določenih delih delno zmanjšani in razširjeni ovinki. Vrednost izvedenih del je skoraj 900 tisoč evrov.
Športna dvorana je bila obnovljena in ponovno predana namenu že lansko jesen, obsežnejša in korenita obnova pa je bila potrebna v igralnicah in učilnicah vrtca Zala. Slednje so bile predane namenu že pred začetkom tekočega šolskega leta, v preteklem mesecu pa so se prenovljenih prostorov razveselili tudi najmlajši vrtčevski otroci. Obnova vrtca je bila še posebej zahtevna, saj je bila zaradi prepojenih tlakov, izolacije in stavbnega pohištva potrebna menjava celotnih tlakov s talnimi inštalacijami in notranjim stavbnim pohištvom v vseh štirih pritličnih igralnicah s sanitarijami. V isti etaži je bila obnovljena še poplavljena razdelilna kuhinja s pomivalnico, obe garderobi, dve shrambi, pralnica in spremljajoči prostori za shranjevanje didaktičnega materiala, igral in igrač. Igralnice so bogatejše tudi za povsem novo pohištveno opremo, ki je bila deloma financirana s pomočjo donatorskih sredstev. Da bo v prihodnje obnovljen šolski objekt varnejši pred poplavami, smo na zalednem hudourniku zgradili tudi zaplavno pregrado in zgradili poplavno varnejšo kanalizacijo zalednih vod. Posebej se želimo zahvaliti vsem prostovoljcem in staršem otrok, ki so v začetnih fazah obnove prizadevno sodelovali pri izvajanju del. Skupaj smo za naše najmlajše ponovno zagotovili kakovostne in prijetne prostore za izvajanje predšolske vzgoje.
Vgrajeni so novi prepusti škatlastih dimenzij na večjih zalednih prispevnih hudourniških vodotokih. Speljani so kontrolirano prek zaprtih oziroma odprtih kanalov proti potoku Ločilnica. Urejeno je tudi novo meteorno odvodnjavanje ceste in drenažno odvodnjavanje zalednega dela cestnega ustroja ter vgrajena oziroma prestavljena inštalacija za optično povezavo. Vrednost del po pogodbi je znašala skoraj milijon evrov.
Trenutno se izvaja globinska sanacija za stabilizacijo nosilne podlage voziščne konstrukcije.
Dela so obsegala stabilizacijo cestnega ustroja in vzpostavitev ponovne, poplavno varnejše prevoznosti cestišča. Sanirane so tudi vse brežine s kamnito zložbo nad in pod cesto v dolžini 60 metrov. Vgrajeni so bili še poplavno odpornejši prepusti zalednih voda. Sanirani odsek je tudi že asfaltiran. Pogodbena vrednost del znaša približno 170 tisoč evrov.
Izvedena je stabilizacija cestnega ustroja in vzpostavljena ponovna, poplavno varnejša prevoznost cestišča. Sanirane so tudi vse brežine in obnovljeni mostovi na omenjenem cestnem odseku ter vgrajeni poplavno odpornejši prepusti zalednih voda. Navedena sanacija prispeva k ponovni ureditvi pomembne in najkrajše cestne povezave s sosednjo občino Cerkno in tudi severno Primorsko ter s tem izboljšani medregijski povezanosti območja.